2012. március 26., hétfő

Hétvégi természetjárás és kulturálódás



A csütörtök esti buliról inkább nem ejtenék szót… jobb úgy mindenkinek, ha hallgatásba merülök! És itt félre ne értsetek, nem a fergeteges részleteket hallgatom el, mert olyanok nincsenek, hanem egy csúnyán balul elsült estének a részleteit. 
Pénteken itthon (most már egy ideje így emlegetem a kis bensőséges szobácskámat) voltam délelőtt, majd dél körül elindultam sétálni itt a környéken. Bemerészkedtem a mellettünk lévő erdőbe, ami abszolút nem veszélyes (nem rapperpark), mint azt mindenki gondolná…vagy nem gondolná, minden esetre én gondoltam egyszer élek bemegyek, na jó nem ennyire nem voltam kemény! Előtte láttam, hogy rengetegen mennek ki-be: kutyával, kutya nélkül, biciklivel, bottal… Szóval én is bementem az erdőbe egy könyv társaságában, találtam is egy kedves kis rétet, ahol letelepedtem egy padra és ott olvasgattam. Közben sajgott a szívem, mert egyfolytában odajött hozzám egy-egy kutyus szagmintát venni és én Nózira gondoltam, hogy mekkorát sétálhatnánk itt közösen! De egyelőre beértem az idegen kutyák simogatásával. Szóval a pénteki napom nagy részét a szabadban töltöttem. 


Szombaton újult erővel nekiveselkedtem ittlétem óta az első mosásnak a pénzbedobós mosógépen… igen drága muri itt tiszta ruhában járni J A mosógép centrifugája kicsit túlzásba is viszi a dolgát a sok pénzért…
És eljött a várva várt vasárnap mikor „minden” múzeumba 1 € a belépő! Kihasználva ezt a remek lehetőséget még az óraátállítástól kábultan, de elindultunk hát az Alte Pinakothek-ba, ami egy kép gyűjtemény a középkortól a 18. századig, 800 műből áll.
Már a metróban kezdődött a kulturálódás a szobrok és képek mellett komolyzene szólt a hangszóróból :)
Képek, képek...és még mindig képek


Rengeteg festmény van kiállítva és a legtöbbnek keresztény töltete van és egy idő után nekem már kicsit sok volt. Mikor kijöttünk kicsit zsongott a fejem a sok képtől, de gyorsan ki is szellőztettük a Neue Pinakothek felé vezető 500 méteren :), hiszen úgy döntöttünk, hogy még korán van így még bezsúfoljuk a napunkba ennek a megtekintését is.

 Így bementünk, ott a klasszicizmustól voltak láthatóak művek, sajnos művészettörténetben nem vagyok valami jártas, így nem sok művész volt számomra ismerős, de a jelentősebbeket azért lefényképeztem… ja igen, nem tudtam eldönteni, hogy szabad-e fényképezni, mert mintha mindenki akkor kattintgatott volna, amikor a teremőr kiment, így én is csak akkor mertem, ezért nem sikerültek olyan jól a képek. 
Egy kis hazai... (Mihály von Munkácsy)
Ezután már „kitikkadva és éhezve” indultunk el ennivalót kutatni, ezért következő vasárnapra halasztottuk a Pinakothek der Moderne-t. Az ételbeszerzés nem volt egyszerű feladat az árakat tekintve, de végül ezt az akadályt is elhárítottuk…
Ma rettentő korainak tűnt a kelés, hiszen elkezdődött a gyakorlat, illetve csak kezdődött volna, mert valami hiba csúszott a mátrix-ba… a lényeg, hogy csütörtökön kezdhetem el a gyakorlatozást. 
Kora reggel...
Így még ma is szabad voltam, elintéztem pár dolgot a belvárosba, majd „nagybevásároltam” és Ráróval haza evickéltem, de nem nagyon tetszett neki a sok csomag és a kicsit leeresztett kerékgumi. Majd orvosolom a problémát egy pumpa segítségével J
Mai megérdemelt jutalom a ... semmiért?! :D
Holnap ismét iskola, úgyhogy készülnöm kell!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése